resten av veckan

2011-09-28 / 19:53:40




ridlärare

2011-09-28 / 19:42:08


Idag så fick syrran rida och jag fick leka ridlärare ;) Egentligen skulle min kompis tagit lite pics men hon glömde. Det gick väldigt bra för syrran och hon galopperade tom. några språng :) Duktigt! Hon fick träna balans, galopp, arbetstrav och olika ridvägar! Mkt att ta in men det tror jag att hon fixar :)

Jag kollade Blondies svans idag igen och den är lite uppriven, även i manen har hon kliat sig! Så jag satte på henne flugtäcket med UV-skydd idag eftersom det ska bli soligt och varmt imorgon också. Men det blir bra att hon har det så att hon inte kliar av sig hela svansen :(


Hemma igen

2011-09-27 / 20:25:49
Nu är jag hemma i höstiga Svreige igen! Har fått höra att jag nog missade en helg med fint väder, fix med nya stallet o SM i dressyr i Flyinge... AJdå! Fel helg att åka iväg, kanske...
Aja, idag har jag i alla fall hunit med att vara i Flyinge. Åkte ut redan igår kväll, eftersom vi har mogonen nu ett par veckor till. Mocka, halma, sopa o kratta... sen teori, typ ridvägar, bokstäver o sånnt, o därefter hoppning! :D
Jag red Electra igen, jag gillar henne verkligen! Hon är jätterolig att jobba med, lite småseg emellanåt, lite kort ibland, men jag tyckte verkligen att hor var kuli dag. Vi travede lite bommar, la upp sista så det blev ett travhinder, sen la vi upp första också, så det blev en kombination o till slut la vi upp mitten så det blev en studs.
På eftermiddagen hade vi föreläsning av en galopptränare / hippologilärare / något annat. Han berättade om sitt sätt att stalla sina topptränade galopphästa på lösdrift, o han berättade om Active Stabel, som är ett "märke" på lösdriftsanläggningar/"lösdriftsstall". Det var faktiskt intressant, o bra att ha att tänka på till vårt projekt "Det perfekta stallet"
http://www.youtube.com/watch?v=ndlJiIAY6L8
Nä, nu måste jag bli klar med matten till imorgon...!
Ha de' Gott!

nu kööör vi!!!

2011-09-24 / 11:57:05
SUPER UPPDATERING PÅ TWITTER FRÅN MIN SIDA! KOMMER UPPDATERA TWITTER  EN GÅNG I TIMMEN IDAG FROM NU!!! GOOO!!! :D http://twitter.com/#!/HONSAARAA
//SARA

mocka till Blondie, jooobbigt!!

2011-09-23 / 18:39:33
Har börjat hata att mocka, liksomm titta hon går ju typ runt och bajsar? XD Iaf är det asjobbigt att mocka till henne, har ni något tips på hur det går snabbare att mocka åt en ponny som sprider ut sig såhär mkt? :)

// Sara

litta höjdskräck ;)

2011-09-23 / 18:37:25
Red somsagt ut idag och fick lära mig en ny runda som jag nu kommer att kalla för mellanrundan ;) Men shiit vad rädd jag blev när vi skulle ner för branta backen! Usch, höjdskräck där ;) Vart rädd för att Blondie skulle halka, snubbla eller sticka iväg! För hon vill gärna gå fort, vilket jag inte riktigt uppskattar i en brant backe med lite stenar. Men det gick bra och vi båda är levande :)

Uteritt! :)

2011-09-23 / 09:47:35

Nu drar jag snart till stallet, ska rida ut med Linnéa, antagligen blir det långritten :D Ska komma ihåg att ta med whiteboardpenna också ;) Vilken  färg? :)




Höstväder o sommarhelg! :D

2011-09-22 / 17:28:21
Höstväder på riktigt nu då, träder gulnar, vinden blåser o det luktar höst o fuktiga löv när man cyklar till stallet. När man se när på väg hem tänds gatlktorna, regnet duggar lite o man vet verkligen att hösten har börjat smyga sig på! Då flyr jag en helg till fina Frankrike, i o för sig mest för att träffa släktingar, men jag får njuta av ett par dagar till som motsvarar den svenska sommaren, men som de kallar för höst. Medans vi galna svenskar badar i havet o sitter ute länge på serveringarna längs strandprommenaden längs stranden mellan Nice o Antibes, då börjar fransmännen dra sig in inomhus, eller i alla fall upp från stranden o in på restaurangerna.
Aja, igår var jag i alla fall hos Tara, i höstvädret. Jag hade planerat att rida barbacka om det inte blev hoppning, o så blev det, barbacka alltså. Övade mycket på galoppbommar på stora volten, travkavaletti o sen, när jag var nöjd o tyckte att det fick räcke, fick Tara galoppera upp i allén o sendan skrittade jag av en liten runda runt den andra gården. :) Duktig Tara! <3
(gammal bild!)
Nä, nu måste jag gå o packa, leta fram solglasögon, bikini o sommarklänning, så jag passar på att använda det en sisata helg detta året! :)
Att jag är iväg innebär ju också att det blir svårt med uppdatering från min sida ;)
Ha det bäst sålänge :)

2011-09-21 / 23:15:23





Loved you yesterday
Love you still
Always have
Always will


Reflexer!

2011-09-21 / 17:40:30


Nu ska min snälla mamma åka till posten och hämta ut ett paket från Hööks! :)) Det är mina reflexer, asnice nu när det börjar bli mörkt redan vid sju - åtta. Självklart får ni bilder senare :D Nu ska jag fortsätta städa mitt rum, det ser ut som ett bombnedslag ;) // Sara

Minette, min ängel! 1988-2010

2011-09-21 / 14:00:00
Alla hästägare, ryttare, o hästälskare har en stor fasa...
-
Att sitta av sin älskade för sista gången,
sista träningen,
sista tävlingen,
sista insläppet från hagen,
sista fodringen,
sista gången man bara kan stå bredvi sin älskade o vila ansiktet mot den mjuka pälsen precis bakom öronen,
sista gången man lastar sin älskade.
SISTA gången av allt!
-
Men vet man om att det är sista gången, så säger man hejdå, igen o igen, man njuter fullt ut av de sista dagarna med sin ängel på jorden, innan den försvinner iväg till någon ny som ska älska den, klappa den o dom kommer också att bli vänner, den nya ägaren o den älskade!
-
Men tänk om det istället är så att du inte vet om att det är sista gången?
Om man får reda på att den älskade är halt,
där missade man sista ridturen, sista träningen o sista tävlingen på en gång,
man låter tiden gå o tror att den älskade ska bli bra igen, men inte nu...
man tar in den älskade från hagen, fodrar, myser, borstar o njuter, o säger att vi ses igen på onsdag!
-
Men när tisdagen kommer o man skickat iväg ett sms till ägaren som varit där den dagen, för att fråga hur det är med den älskade, så får man inget svar.
Man väntar, o väntar, o väntar, man blir orolig, men tänker inte mer på det.
En timme går, två o sen ringer det.
-
Det var dom värsta minuterna i mitt liv.
Jag svarar, hör en gråtande röst som svarar i andra änden.
"...vi fick ta bort henne... hon hade ont... det var det bästa vi kunde göra för henne nu..."
NEJ NEJ NEJ!
Det fick inte vara sant! Inte min älskade älskade ponny! Hon var ju så stark! Gammal, men så stark!
O hon betydde allt.. ALLT...
-
-
Allt detta berode på att hon fått fång, som inte visade sig alls som det gjort gånen tidigare då hon hade fång...
Men att vi inte misstänkte det i tid?! När vi kom på vad det kunde vara hade det redan gått för långt, hon var för svag, hade för ont o var för gammal...
-
Det var min älskade ängel på jorden. Nu är hon fortfarande min älskade, älskade, ängel. Men jag kan inte längre hälsa på henne när jag saknar henne som mest.
Det var min älskade Minette! <3
-
Dagen då jag fick detta teleofnsamtalet var för exakt ett år sedan, då hade jag haft Minette i 11 månader, o det blev inte fler...
"gå vidare=glömma?"
Nej, nej, nej! Jag har gått vidare, jag har klarat det, men jag minns o saknar henne fortfarande, trots att jag älskar min fina Tara!

BILDBOMB! Blondie lös i paddocken :) #2

2011-09-20 / 21:44:42

Tidig morgon...?

2011-09-20 / 18:59:08
Tidig morgon? yes yes!
Idag började jag alltså redan klockan 7(!) i Flyinge, eftersom vi hade morgonstalltjänsten. Därför åkte jag ut till internatet i Flyinge redan igårkväll, så slapp jag gå upp halv 5-5, för o ta bussen (om det ens går någon så tidigt...) Vi mockade, sopade, krattade, och sen var restan av dagen som tidigare, med samma schema o så. Vi hade teori (allemansrätt, trafikregler med häst, o lite genomgång/repitition om sitsen, men denna gången mest lätt sits, tre-punktsstits). Hästarna delades ut o vem som skulle vara i första o andra gruppen idag bestämdes. Eftersom jag hamnade i andra grupen så han vi kolla på dom som körde i ridhuset en liten stund innan vi skulle bära in bommar till oss o dom andra ryttarna. Vi red alltså mycket över bommar o övade lätt sits väldigt mycket idag.
Lunch, o sen Hippologi 3 på eftermiddagen. :)
-
Lite reklam för ad som händer i Flyinge i helgen, kanske?
I så fall så kan jag berätta att det är Lag-SM i dressyr hela helgen. Jag var väldigt nära på att skriva upp mig som funktionär, men kom på att jag åker ju till Frankrike över helgen! :D
Aja, det kommer ju fler tävlingar ;)
-
Det är i alla fall bara att komma om man är sugen på att kolla på riktigt bra dressyr, där kanske även delar av svenska dressyr-landslaget är med. Det är fler lag än någonsinn tidigare änmälda, så det blir nog väldigt kul!
Minna Telde och Don Charly
-

BILDBOMB! Blondie lös i paddocken :) #1

2011-09-19 / 21:19:46
14/9-2011

Summerfeelings!

2011-09-19 / 18:51:24
I fredags var Malin här och självklart gick vi till Blondie :) Malin gillar ju att fota så det var ett perfekt tillfälle för mig att bli fotad med Blondie! ♥ Och eftersom det inte regnade fixade jag mig ordentligt: plattade håret, sminkade mig och tog på mig klänning och ballerinaskor. Det var väldigt fint ljus och på vissa foton ser det ut som om det vore sommar :) Vi fixade Blondie i säkert tre kvart och hon var riktigt ren när vi tog ut henne, vi oljade även hennes hovar och tvättade hennes benskydd!
Vi stod och funderade på vilket träns hon skulle ha, det stod mellan det svarta med vit kant:
Och det svarta med glitterpannbandet:
Vi valde det glittriga och sedan satt jag upp barbacka, i början med hjälm men efter ett tag tog jag av den och även skorna! Och nej jag rider aldrig utan hjälm annars men det här var ett speciellt tillfälle då jag tyckte det var finare utan hjälm!

Jag är väldigt stolt eftersom jag klarade att galoppera två varv barbacka! :D hade hjälm då jag galopperade :) Det blev en väldigt lyckad fotoeftermiddag!
Malin fick rida efter mig och jag tog lite foton på henne också som jag ska ladda upp när jag får tid! Blondie gick väldigt fint när Malin red och Malin kunde tom byta galopp på henn vilket kan vara lite svårt :P



Vi tog massor av foton och jag tänker lägga upp de flesta om det finns intresse? :)

inte okej!

2011-09-19 / 18:36:09
Hej alla! Jag vet att min uppdatering verkligen varit dålig, I N T E  O K E J! Men den här helgen har verkligen varit fullplanerad så förlåt! Ni ska självklart få kompensation och förutom att berätta om de dagar jag inte varit här ska ni få minst två bildbomber, hiss och diss och videoinläggg om det önskas?
NU KÖÖR VI!!!! 

Longering :)

2011-09-18 / 19:35:16
Oj, nu var det ju ganska länge sedan igen!
Men i alla fall, jag var med Sara hos Blondie i Fredags. Fast innan vi åkte till stallet började vi med en fika i stan.
Väl i stallet fotade jag dom, o sen fick ja rida en stund. Det var första gången jag red Blondie, men det gick bra tyckte jag. Hon är en väldigt kul ponny o faktiskt ganska lik Tara när man rider. Det är väldigt roligt att testa att rida nya hästar. Något jag i o för sig får göra i Flyinge också, men det är alltid kul!
Foton på Sara o Blondie, mig o Blondie o kanske någon film från i fredags kommer kanske senare. Jag tänkte låta Sara bestämma vilka bilder som ska upp eftersom de flesta är på henne.
-
Idag var jag hos Tara. Jag tänkte longera henne igen, denna gången lite mer oordentligt än sist. Letade fram lite mer ordentliga longeringssaker, typ inspänningstyglar o den bra longerlinan, o Tara var betydligt lättare att jobba med idag. Hon fattade kanske mer vad det handlade om, eller så var det helt enkelt en bättre dag idag. Skritt o trav fungerade mycket bra idag, nästan redan från början, men galoppen... Hallå lilla Tara?! varför är det så svår att bara galoppera? ;) Nä men det var väldigt mycket jobb att få henne att förstå att det var galopp som gälde när jag bad om det, annars bara travade hon på mer o mer.
-

Clinic med Kyra Kyrklund

2011-09-15 / 20:52:45
förlåt för den usla uppdateringen från min sida denna veckan!
Nu tänkte jag i alla fall sammanfatta hela veckan i ett inlägg, undra hur det går... ;)
Tisdag i FLyinge var som vanligtn ågot jag såg fram emot redan under helgen, men extra mycket denna veckan... För vi skulle nämligen kolla på clinic med Kyra Kyrklund dressyr) o sen med Janne Jönsson (hoppning). Det var väldigt kul o lärorikt o se dom. Kyra tog upp många bra saker, saker att tänka på, att titta efter o sätt att rätta till fel hos ryttaren. Helt enkelt mycket att tänka på när man rider nu! :)
Innan vi kollade på dem, han vi med att rida ut en liten runda med hela vår halva av klassen. Det var dags för hästbyte o denna veckan fick jag Elerctra, en häst som jag tror är väldigt rolig att rida o få jobba lite mer med. :)
Var his Tara igår, väldigt skönt att hon fick flyttat upp från betet! Hon går fortfarande ute, men jag behöver inte gå så långt o hämta henne i alla fall
När jag kom fick jag börja med att hjälpa till att leta efter en av kattungarna som rymt, hittade henne, men hon ville ju inte fångas...! Aja, hon kom tillbaka en stund senare o ville in till sina syskon.
Tara var väldigt bråkig först o ville inte iväg från stallet, o väl en bit bort när vi skulle vända tillbaka, ja då ville hon inte gå dit heller! *SUCK!* aja, när vi höll oss på ridbanan var hon jäffeduktig o samlade sig lite bättre än vanligt i alla fall. Skrittade av ute, o då var hon mycket snällare än när vi skrittade fram. :)
Har inga bilder på denna datorn... :/ så det blir en söt bild i repris istället!

galen jag blir xP

2011-09-15 / 20:31:54




//Regnjacka - Stadium/Hoodie - H&M/Ridbyxor - Hööks/Stövlar - Skopunkten//

haha galen jag blir på blogg.se eller om det är mitt internet? I vilket fall så tog det typ en halvtimme att ladda upp tre bilder ;)


Blondie lös i paddocken

2011-09-14 / 22:00:43


Idag tog jag lite foto på Blondis i paddocken som inte har något staket ;) Men ni kan vara lugna, hon smet inte och hade hon gjort det så hade hon stuckit in i sin box med hö :P Hon är så söt, följer efter mig när jag börjar gå så det är rena turen att jag kunde få ett foto där hon ville stå still haha! Men till frågan, är ni sugna på att se fler foto från när hon är i paddocken?

// Sara

barbacka today ;)

2011-09-14 / 21:53:03



fotade lite när jag satt på hästryggen :)


Idag blev det barbacka ;) Kännde att jag behövde träna på min sits, plus att det var jättelängesedan jag red barbacka plus att det är kul plus att jag ville se om det gick att galoppera utan att trilla av, haha! Det gick väldigt bra idag, blev faktiskt mycket trav och JAG VÅGADE TESTA GALOPP!!!! Visserkligen bara fem steg typ, men bättre än inget? :D Och jag håller med alla som säger att det är mycket skönare att galoppera än att trava! Men vågade inte så mycket eftersom hon blev liite pigg och då skulle jag nog inte kunna stanna henne xD Och då hae jag trillat i vattenpölen :P

Imorgon är det tänkt att jag ska rida ut med Karin :) Så det blir asnice eftersom jag har ett stort NO-prov och förmodligen ett matteprov :( Så det blir skönt med lite avkoppling! :D Och Blondis gillar det!


Jobbig vecka...

2011-09-14 / 21:22:28
Ush ush ush vilken tung o jobbig vecka detta är, o än ar den inte slut!!! Brakförkyld, läxor upp till hakan, stall o en ponny som kanske inte är som hon ska (hon känns inte riktigt som vanligt på ngt sätt...) ett år sedan den jobbigaste veckan jag varit med om (mer om det kan jag berätta sen...) o sen är det bara tanken på att nästa vecka, o nästa o nästa o nästa osv, kan bli typ lika jobbiga, skolmässigt i all fall...

Nu blev det mest klagande märker jag, aja, så får det väl vara ibland...?!

En lite bättre sammanfattning på veckan; vad som hände i Flyinge igår till exempel o i stallet idag o sådant, det kommer kanske imorgon, annars får det helt enkelt vänta tills jag hinner med det, vilket nog blir på fredag kanske...

Ha're gott sålänge! :D



har inte mycket bilder på denna datorn, så det blev en bild från i vintras när jag var i Austaralien :D
*saknar!*


nya ljusblåa bakbenskydd! :D

2011-09-14 / 20:13:08



yes, idag kom paketet från hööks, med de nya bakbenskydden :D Var lite rädd att S skulle vara för litet (det var den stösta stlr) så jag köpte bara till bak innan jag visste om de passade ;) Men nu vet jag att de passar så om ett tag köper jag nog ljusblå fram också :) Vad tycker ni om dem?


laddar in pics

2011-09-14 / 19:52:41
laddar in foton från idag så håll ut, inlägg (från min sida) kommer! :D //Sara

framsteg!

2011-09-13 / 22:05:17



Alltså jag är verkligen stolt över min ponny ♥ I februari, när jag började rida henne kunde hon inte stå ensam, verkligen inte, varje gång jag kom på förmiddagen då hästarna stod i hagen fick jag ta ut henne, pappa fick hålla henne och jag borstade. För hon fixade verkligen inte att stå ensam, det var H E M S K T enligt henne. En gång tog jag in henne och då småstegrade hon sig en gång.

Det är faktiskt inte förrän nu här i juli/augusti hon har lärt sig att det inte är så hemskt att stå ensam! Nu står hon helt stilla när jag har bundit upp henn :) Min fina tjej ♥ Hon tom. stannar när jag ska binda upp henne. Självklart har hon dåliga dagar också då hon trippar runt och inte vill stå still, men nästan alltid står hon still! Så himla skönt :)

Så jag är verkligen stolt över hennes utveckling. Nu är det bara att skritta ut ensam som hon behöver träna på mycket!


hade ju tänkr barbacka men det var ju inte en sån bra idé

2011-09-13 / 21:55:59



Hade tänkt rida barbacka, men sedan kom jag på att hon skrittades i söndags och igår stod hon så hon behövde lite "go" idag :) Och jag kan inte galoppera barbacka om jag inte vill ramla av (vilket jag inte kände för idag eftersom det är vattenpölar lite här och var i paddocken) så det blev sadel på idag! Så då tänke jag att jag iaf kunde träna på att rida utan sigbyglar i traven för jag kaninte rida utan stigbyglar i galoppen heller... Men det är något jag ska lära mig :D Men när jag ridit utan stigbyglar ett tag kom jag på att shiit det är ju skoljoggen imorgon och jag ska ju JOGGA inte GÅ och jag är ju TAGGAD så då kan jag ju inte ha träningsverk :P Så det blev ridning med stigbyglar, lite galopp och mycket trav! haha jag e så bra på att ändra mig ;)




12 september 2010 - 12 september 2011

2011-09-12 / 10:44:00

Den 27 oktober 2010 berättade jag i bloggen att jag min bästavän, den jag älskade mest hade fått avlivas! ♥ Såhär såg inlägget ut: (länk)








Såhär i efterhand är det mycket jag skulle vilja ämdra! Det borde inte stå "jag älskar båda" för det var inte sant. Jag älskade inte Sarah? Jag var ju nästan rädd för att rida henne! Jag tror att jag fortsatte på Sarah ett tag för att jag trodde att Maya-kännslan skulle komma tillbaka - det gjorde den inte, såklart ♥ Men det ville jag inte inse då!

I oktober 2009 la jag ut en annons om att jag ville ha medryttarponny! Jag fick svar ganska snabbt och blev såklart överlycklig. Jag skulle få ha nästan egen ponny 2-3 dagar i veckan :) Jag levde verkligen i sjunde himlen där ett tag!

Det var Maya som lärde mig att våga mer! Det var Maya som lärde mig att galoppera på stubbåkern! Det var Maya som lärde mig att galoppera i skogen! Det var Maya Maya Maya som var bäst! Hon var verkligen min bästvän, den jag´älskade mest på jorden och fortfarande när jag tänker på henne extra mycket - fast det är ett år sedan så kan jag börja gråta! ♥

Som alla vet har allting ett slut men var det verkligen meningen att det skulle ta slut så snabbt? Inte ens ett fucking år fick vi! Nästan exakt 11 månader blev det. 

Jag kommer ihåg den 12 septermber 2010 så himlahimla bra, och jag kommer nog alltid göra, jag skulle rida i runda skogen och mamma följde med! Jag var nästan helt säker på galoppen och tänkte galoppera till svängen! För där brukade jag stanna och vänta på den som gick med. Men innan den svängen halkade/snubblade Maya, min fina underbara medryttarponny ♥

Min armbåge blödde men vafan, det kännde jag inte. Maya låg med sina ben i kors! Hon kunde inte resa sig, hon var i chock och jag sprang till det närmsta stallet och de var jättesnälla och hjälpte oss. Ägarna kom och först trodde vi att Maya skulle klara sig. Men veterinären kännde att såret var djupt och att Maya isf skulle behöva sövas och sys, vilket hon antagligen inte skulle klara. Hon klarade inte att bli nedsövd.

Så den 12 spetember försvann den finaste jag hade i mitt liv, jag saknar dig oändligt Maya, du anar inte ♥

Och väldigt tack till alla vänner som fanns och finns för mig - ni betyder ♥


himla ponny!

2011-09-11 / 20:30:53



Blixten e på på sista bilden och därmed är ögon typ vitt!

Idag gick det verkligen inte bra! Gud vad irriterad jag blev. I början gick det super, det gick bra att ta in henne, hon stannade fint där jag skulle binda upp henne, hon stod still även när jag var i sadelkammaren och hon inte kunde se mig :)

Men sedan skulle vi skritta ut på grusvägen, jag vill gärna vänja henne vid att kunna iaf skritta ut själv. Jag pratde med henne hela tiden, lugnt, klappade henne och gav henne morot när hon gick framåt. När hon försökte vända sa jag bestämt till henne och hon gick fram! Men när vi skulle svänga tillbaka till stallet börjar hon småtrava fast jag sitter djuppt i sadlen och ber henne lugna sig. Gud vad jag blev irriterad! Visst hon kanske inte älskar det men tjenare, en runda på 3 min borde man väl klara? Speciellt när man klart det i början.

Sedan fick jag inte stopp på henne så jag fick hoppa av när hon småtravade (förvisso sakta men det är ingen ursäkt) och stanna henne från marken!

Tänk att fast hon busar och dummar sig ibland så älskar jag henne så mkt! ♥


Blondie testar grimma :D

2011-09-11 / 20:21:28



Blondie har fått testa Mayas grimma och jag tycker hon passar jättebra i den :) Och om ni undrar vrf hennes ögon ser konstiga ut på de två översta bilderna är det för att jag glömde stänga av blixten... Men visst e ponnyn sööt i svart grimma? :D


Sjukling...

2011-09-11 / 16:07:58
Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera dom senaste dagarna, men jag har varit sjuk o därför inte heller varit i stallet.
I fredags hade vi i alla fall inspark, o hade typ klasskamp o så vidare i stadsparken. Dagen avslutedes med ett lite ofrivilligt bad i stadsparksfontänen, o det blev inte förkylningen direkt bättre av... Igår låg jag i soffan med feber o idag har jag nästan bara suttit vid tv:n, pluggat o bläddrat igenom böckerna vi fick i Flyinge i tisdags. Jag ser verkligen fram emot att få läsa, lära mig, o fokusera ännu mer på hästar, på skoltid också! :)

   


TIPS! NICI ~ ESKADRON 2011

2011-09-11 / 15:26:00



bildkälla



jaaa att göra läxa 23:40 e abslouuut inget konstigt för sara xD

2011-09-10 / 23:45:20



Haha jag e liite dum ibland ;) För vetni nu tänker jag börja på min läxa haha! Vi har en läxa som e  till den 6 okt där vi ska göra en presentation av oss i movie maker, musik ska va med, text ska va med, foton ska va med, övergångar ska vara med! Jag loooovar nästan att ni ska få se filmen sen ;) Men tips på musik? :D Nu ska jag iaf ta och sortera ut vilka foton jag ska ha med :D Och stckars min klass, alla e ju int hästintresserade men dem måste ändå sitta och titta på bilder på Blondis haha xD Aja hon e söt så det gör inget ;P Men låttips? :D<3


robot unicorn attac

2011-09-10 / 23:19:40



Titta! Jag ligger högst upp på veckans Robot Unicorn Attac lista :) Haha förlåt för detta ointressanta inlägg men på brist på fantasi får det bli så...Jag menar liite häst är det ju över enhörningar typ xD


FÖRSTORNINGAR!

2011-09-10 / 23:17:36


Kollade mejlen nyss och look! Halva priset på förstoringar :D Jag ska lätt göra några förstoringar i A4 och rama in :) Kommer lägga upp vilka foton jag väljer ut sedan :)


lång uteritt!

2011-09-09 / 19:02:30



Idag blev det 1,5 timmas uteritt och gud vad kul det var! :D Och skitkul att jag vågade galoppera också :)<3 Vi börjad med at skritta på asfalt, kanske en tio minuter en kvart och sedan kom vi ut på grusvägen och travde en ganska lång bit! Efter grusvägen kom vi till en lång backe som vi galopperade upp för! Och sedan en nedförsbacke och det var lite läsikigt eftersom hon ville gå jättesnnabbt.. Men eftr det blev det lite gräs och sedan grusväg igen - asfalt och så hemma :) Efter ridturen svampade jag henne och sedan fick hon gå utan täcke :)



Torsdagsmys (läxfri!)

2011-09-08 / 19:12:33

Just nu sitter jag här, med en stor mugg jordgubbs-te o spotify, o bara njuter av en läxfri eftermiddag! Mys mys!
Inget stall idag för min del, men igår fick jag däremot för mig att jag skulle testa o longera Tara lite innan jag skulle rida.
Jag hade inte longerat sen jag var i England i början på sommaren, o innan dess var det år sedan sist! O Tara var inte longerad knappt alls det senast året... Så jaja, jag förväntade mig inte direkt att allt skulle gå super-extremt-jättebra, vilket det heller inte gjorde, men helt okej tycker jag ändå att vi klarade oss.
Skritta var inte sådär kul tyckte hon, trava gick däremot bättre! Min grundplan var ju egentligen att mest skritta o tarva lite, men eftersom det var traven som fungerade bäst, o jag inte ville ge mig in på att bråka med henne första gången på så länge, så höll vi oss mest till det. Kortare trav o längre trav om vartannat en stund o sen flöt det på bra. När det sedan skulle galopperas lite, ja oj vad ponnyn bockade! Jag hade inte sett eller varit med om att hon mer än kickat lite, så gissa om jag blev lite förvånad när hon bockade gång på gång. Lite träning på galoppen oxå, o sen tyckte jag att det räckte o satt upp för o känna på hur hon kändes. Pigg som jag vet inte vad, men mjuk o följde med väldigt bra, så det där med o longera innan man rider tänker jag testa ett par gånger till ;)

Hade inte kameran med igår, så det kommer lite bilder på kattungarna, som nu är säljas-färdiga, o en redan är hämtad... *snyft* Nej men dom är ju så söta så jag skulle vilja behålla dom allihop! Tack bara att i alla fall en ska stanna i stallet :D


nyfödda, ca 10-30 minuter gamla ;)


ca ev vecka gamla, tror jag









svåra o se skillnad på, men detta är i alla fall min lilla "favorit" Iris :)


Frippe, ända hanen o den som ska få stanna, det är oxå den ända utan svart på nosen ;)
2 månader gammal


Frippe igen :)


Detta har jag för mig kan vara Zelda... eller Misha eller "Name less" ;)
Ändring: Detta är oxå Iris (det ser man på det ruterformade vita i pannan ;))

Det är bara Misha som är hämtad, o Frippe som ska stanna, så:
En kattunge någon? ;)




regnigt - igen, såklart

2011-09-08 / 15:42:53


Gud vad jag stöör mig! det regnar ju hela tiiden! Blondie får vila idag och jag drar nog inte till stallet förrens ikväll :)



skritt

2011-09-07 / 21:52:30



Idag blev det ett skrittpass på långa tyglar i kanske tio minuter :) Mest för att hon skulle få röra på sig och inte stå helt still! Egntligen skulle hon ju fått vila idag men sedan ändrade jag mig när jag gjort klart NO-läxan och såg att jag hade tid att rida :P Tror hon tyckte det var skönt att endast få skritta idag :) Vi får se om hon kanske får vila imorgon, om jag har tid och det är fint väder kommer jag hoppa eftersom hon fick skritta idag!

Efter skrittpasset ställde jag in henne i boxen eftersom de andra hästarna ändå skulle in snart :)


VINN GLEN GORDON - SET

2011-09-07 / 20:48:30



jag är med, vill du också? klicka på länken :)

http://johannagrant.se/2011/09/06/bloggtavling-3/#comments



pås-invigning

2011-09-07 / 20:17:53






Typ i förrgår invigde jag mina ikea-påsar, större än de vanliga blå och passar utmärkt till hö! Enligt mig lite roligare än de vanliga blå :) Tips till er som ger mycket hö till era hästar eller till er som bara vill ha lite förändrig på hö-påsarna!



WINTER 2011 ~ ESKADRON

2011-09-07 / 10:17:00





VAD TYCKER DU OM ESKADRON´S VINTER KOLLEKTIONER?

VAD GILLAR DU BÄST?

bild källa

själv tycker jag bäst om den översta kollektionen, gillar att det är lite färgglatt :) bäst tycker jag nog om den brunrosa-randiga schabraket och det brunrosa fleec-täcket :D


hemskt!

2011-09-06 / 21:41:54



se och tänk!

- ingen borde behöva gå igenom dehär


duktiga Blondie<3

2011-09-06 / 21:26:09



Idag var min sötnos jätteduktig! Åkte ut till stallet vid 20:00 (JAG VET ATT DET ÄR SENT) och började rida typ 20 över... Och sedan var jag inte klar förrän tio i nio :p Men vad jag skulle säga var att Blondie gick så fint fast det småregnade och fast det var assvart förutom paddockbelysningen! <3 Min fina ponny :))

Tränade lite på det jag träande på i lördags, dvs. ställa åt fel håll, skänkelvikningar och galoppfattningen :) Imorgon får hon vila eftersom jag har asmkt läxor :( Men det gör inte ngt!


Plugg, plugg, plugg

2011-09-06 / 18:40:42
Nu sitter jag här med en hög böcker i knät o försöker få lite läxor gjorda... Hmm... Det går väl lite si sådär med det, men ena labbraporten är i alla fall nästan klar!

Har spenderat denna tisdagen i Flyinge, liksom resten av tisdagarna denna terminen! :D Teori på morgonen, som handlade om den lodräta sitsen o sitsens inverkan på hästen när man rider. Ganska basic, men nog bra att få sådant påmint o påpekat.
Ridningen gick bättre än förra veckan tyckte jag, men oj oj oj vad jag nog är invand vid dessa små ponnysteg som Tara har. För oj vad jobbigt o ovant det kan kännas att sitta på en betydligt större häst, o oj vad jag nog kommer ha träningsverk imorgon... ;)
Aja, det kan man överleva, i alla fall med tanke på vem vi satt bredvid i restaurangen sen! Ingen mindre än Maria Gretzer! Haha, men sen lyckades Jessica spilla varm choklad på Hanna, efter att Hanna hade spillt kaffe på sig själv, o det hela slutade med att Hannas kaffe var mestadels på golvet o delvis i mitt knä, på mina skor o på min väska... Ojdå, som det kan gå! ;)
Eftermiddagens lektion, Hippologi 3, gick ut på att gå igenom terminens stora projektarbete, som jag berättar mer om någon annan gång, när jag vet mer vad jag ska skriva om.
Nästa vecka händer det fler spännande saker ute på Flyinge kungsgård, men vad berättar jag då!
Ha're gott! :)





Nu draaar jag! :D

2011-09-06 / 18:05:26



Nu ska jag till stallet, kameran ska med! Vill ni se stalloutfit? För isf fixar jag det! :)


ingen bra uppdatering

2011-09-05 / 20:23:31


ingen glad sara

aaa ni ingen bra uppdatering today, i know och den kmr inte bli bättre! jag har mkt läxor som mst göras :( och sedan blir det att sova, men vi hörs imorgon :D


Varmt o dressyrpass

2011-09-04 / 20:07:22
Idag fick Tara gå lite ordentligt. Tränade mycket avsaktningar, halter o ökningar. Efter en stund o mycket träning, gick det till och med att gå från skritt till galopp i en någotsånär bra form o utan att rusa iväg allt för mycket. Jag är jättenöjd med fina Tara idag! Framför allt i trav kändes hon super, fin form, bra ökningar o lagom framåt. :) Vi avslutade med några småskutt över lite låga hinder, o även då var hon jätteduktig o gick finfint!
Skrittade av runt åkern närmast stallet, o idag var hon mycket mer framåt o pigg på att gå iväg än på länge, hela sommaren tror jag ;)
Red från stallet ner till betet i grimma efter att duschat av en varm Tara, idag var hon helt enket mycket lättare än på länge!



              

Hoppningen i foto! # 2

2011-09-03 / 14:30:43

Första delen hittar du här!

onsdags hoppade jag och Veronica tog foton, jättesnällt! ♥ Jag sa att förmodligen skulle jag visa fotona och ja, nu ska ni få se en del :) Vissa foton är redigerade i picnik med effekten Förstärkning till er som undrar!





träning today!

2011-09-03 / 14:24:59


från hoppningen


Yeey! Idag blev det träning och pållen var väldigt snäll och fin! :) Iaf när vi red, i stallet ville hon inte stå still, men allt kan inte vara på topp varje dag, right? ;) Tränade på skänkelvikningar, balans, ställa utåt och mer! Mkt kul :D Så nu i början ska det bli träning en gång varje vecka och sedan kanske det blir varannan? :)

Balansen var askul att öva, jag gjorde en knut på tyglarna och sedan ställde jag migg upp i lätt sits och hon gick dit hon ville, haha! Samma i trav :) Men snäll var hon och hon gick inte ut från paddocken!



sol, värme o en söt ponny, sommar!

2011-09-01 / 18:31:27
Inget stall idag för min del, därför tänkte jag fixa ihopa lite blandade sommarbilder på Tara :)

















                                                                         

Duktig!

2011-09-01 / 16:48:14




Eftersom Blondie har varit så duktig hela veckan tycker jag att hon förtjänar en vilodag! Dessutom har jag läxor till imorgon så det passar bra :) På tal om imorgon blir det uteritt med Linnéa, det ska bli jättekul, både för mig och Blondie! Men nu måste jag fortsätta plugga och sedan dra till stallet, kanske tar med kameran ;)


Hoppningen i foto!

2011-09-01 / 16:44:58

Igår hoppade jag och Veronica tog foton, jättesnällt! ♥ Jag sa att förmodligen skulle jag visa fotona och ja, nu ska ni få se en del :) Vissa foton är redigerade i picnik med effekten Förstärkning till er som undrar!








RSS 2.0