TARA HILL

2011-08-28 / 15:36:54

Tara Hill är min medryttarponny, som jag har hand om tre gånger i veckan.
Hon är en d-ponny, connemara, som är importerad från Irland. Tara är född 1994, o jag har varit medryttare på henne i snart ett år. ag trivs väldigt bra med henne, o trots att hon är lite bråkig så är hon väldigt rolig att ha att göra med.

Under detta året har hon o jag lärt känna varandra o litar nu mycket mer på vrandra. Hon klarar nu av att vara ensam i stallet, vilket hon inte alls tyckte var kul tidigare, trots att hon för det mesta går i en egen hage då hon inte alltid är så snäll mot andra hästar. ida ut o gå från stallet själv är också lite jobbigt ibland, men med lite övertalning från min sida brukar det gå. Tara har även vant sig av med att behöva gå med martingal alltid, vilket är väldigt skönt. I början hade hon alltid, annars blev hon värdigt osäker, senare bara i hoppningen o i skogen, o nu är hon helt utan! :)

(nyduschad på bilden ;))

Hoppning o att gå i skogen är några saker hon verkligen gillar. Jag, som tidigare varit lite tveksam i hoppningen, har nu gett med mig, o hoppar mycket o gärna! Stuubåker är också väldigt kul, men lite konstigt... Tara tycker inte om att gå ensam på åkern, även om det skulle vara så att hon har en annan häst bredvid sig på vägen. Någonn måste gå före! ;)




Kommentarer
Postat av: Louise Haag

Hej

Din häst Tara är med största sannolikhet mamma till min ( sonens )häst Aaha! Hon föddes i Kalmar 05 och står i dag i Karlevi på Öland. Väldigt roligt att se bilder på Tara och de är ganska lika!

Mvh Louise

2012-05-01 @ 22:06:09

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0