OM SARA

2011-08-28 / 15:37:27




Jag heter Sara och ridit sedan hösten 2007!

Den första terminen tillbringade jag bara i stallet - utan att rida. Jag gick en "lära-känna hästen kurs" och lärde mig allt som har med hästen att göra tex. sadla, rykta, tränsa osv. Självklart lärde jag mig om säkerheten då också! VT började jag rida och sedan dess har jag varit fast!

2009 la jag ut en annons om att jag ville bli medryttare och jag fick väldigt snabbt svar - sjukt glad blev jag och allting känndes perfekt när jag provred! Det gick elva underbara månader innan jag var tvungen att säga hejdå till min allra bästa vän.

Efter att Maya (som ponnyn hette) dött tog det ett tag innan jag vågade testa medryttarponny igen. Men jag kollade lite annonser, vilket visade sig vara onödigt ;) För pappa har en arbetskompis som vars dotter behövde hjälp med sin ponny, Blondie! Jag åkte ut och kollade på henne och seriöst, jag blev hur kär som helst <3

Så jag blev medryttare på henne och någon gång i våras berättade mamma och pappa att jag kunde bli fodervärd på henne på heltid - om jag ville! Och gissa hur glad jag blev? xP Serri började gråta så glad jag blev! <3

När jag inte är i stallet gillar jag att vara med kompisar, sitta vid datorn och shoppa :D




Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0